PERNOD-RICARD FINANCIAL RESULT 2024
This week Pernod-Ricard presented the result for FY24.
The result has worsened, and the sales has gone down slightly. 43% of the sales comes from Asia/Rest of the World. From Europe and America comes the rest (each about 28%).
Whisky has gone down. The sales volumes for Jameson and Ballentine’s are unchanged, but has gone down for Chivas. The Glenlivet decreases 12% by volume but increased 6% by value.
A general trend for the other PR major spirit brands is a decrease by volume but unchanged or higher sales by value. For example, Havana Club decreased 17% by volume but increased 26% by value.
As a comparison Diageo’s sales decreased by 3.5% by volume and 0.6% by value. Diageo lost in Latin-America.
LVMH had also a tough first half year 2024. Wine and spirits are about 10% of the LVHM Group sales and the sales decreased by 12% and the profit by 26%. Champagne was down 15%, Cognac down 2% and Whisky & other down 9% (volume sales).
North America and China is tough markets for all three groups.
Alexander Ricard (PR CEO) said that the decline must be seen in the perspective of a sharp increase in previous years and the current situation in the world. He expects that the volumes will come back 2025, but that the Chinese market will be inert for some time.
SWEDISH
PERNOD RICARD 2024
I veckan presenterade Pernod-Ricard resultatet för 2024 (brutet räkenskapsår).
Resultatet har försämrats och omsättningen sjunkit något. Av PR:s omsättning ligger 43 % i Asien/Resten av världen och resterande delas lika mellan Europa och Amerika,
När det gäller whisky är det generellt en nedgång. 2024 har volymen har stått still för Jameson och Ballentine’s, men minskat för Chivas. The Glenlivet minskar med 12% i volym men ökar med 6% i värde.
En generell trend för PR:s andra större spritmärken är volymminskning men bibehållen eller ökad försäljning i värde. Intressant är Havana Club som minskar med 17% i volym men ökar 26% i värde.
Som jämförelse sjönk Diageos försäljning med 3,5% i volym och 0,6% i värde. Diageo tappade mycket i Sydamerika och där säljer inte PR så mycket.
Även LVMH:s spritförsäljning har haft tufft under första halvåret. Vin och sprit står för 10 % av gruppens omsättning och sjönk med 12% och vinsten med 26%. I volym sjönk Champagne med 15%, Cognac med 2% och Whisky och övrig sprit med 9%.
Nordamerika och Kina är för alla tre grupper tuffa marknader.
Alexander Ricard (PR CEO) säger att nedgången ska ses mot bakgrund av kraftiga ökningar under tidigare år och det rådande världsläget. Utsikterna för 2025 är att volymerna kommer att öka, men att den kinesiska marknaden kommer att vara trög ett tag till.
Statistiken finns på https://www.glenlochy.com/pages/11/60
Copyright REPSpect © All Rights Reserved